Színvonalas koncertekkel vette kezdetét a jubileumi, tizedik Ózdi Jazzparádé. Az első napot ezúttal is utcazenészek vezették fel, este pedig az Olvasó színpadán váltották egymást a zenekarok. Idén az ÓMI Zenés Színház társulata is közreműködött, produkciójuk nagy sikert aratott. A szombati nap sztárvendége Ganxsta Zolee és a Kartel volt.
Utcazenészek tűntek fel a város több pontján pénteken kora délután. Ahogyan a helyiek már megszokhatták, évről évre ez vezeti fel az Ózdi Jazzparádét. A rendezvény idén jubileumához érkezett. Az ünnepi, tizedik alkalomra több különlegességgel készültek a szervezők, akik minden esztendőben igyekeznek a lehető legszínesebb zenei palettát az érdeklődők elé tárni.
„A dzsesszel mindig csínján kell bánni, mindig kesztyűs kézzel. Pláne ha az ember arra törekszik, hogy nagy közönségnek muzsikáljon. Az elmúlt tíz évben mindig arra törekedtem, hogy amennyire csak lehet, ennek a határait kibővítsük. Tehát a lehető legnagyobb tömegekhez eljuthasson ez a dolog. Ez a mai estén is így lesz, tehát mind a komoly, művészetileg nehezebb része, mind a lehető legkönnyebb, legpopulárisabb része szólni fog ezen a mai estén is” - hangsúlyozta Varga Tibor, fesztiváligazgató.
A péntek esti program a Jumpin' n' Stompin' produkciójával vette kezdetét, a budapesti formáció tagja Varga Tibor is. Ők a klasszikusoktól a modern dallamokig kalauzolták a hallgatókat a dzsessztörténelemben, és saját számokat is játszottak. A meglepetést a végére tartogatták, ekkor csatlakozott hozzájuk az ÓMI Zenés Színház társulata is.
„Ez egyrészt nagyon nagy megtiszteltetés, hogy ezen a jubileumi koncerten részt vehetünk. El kell mondanom azt, hogy gyakorlatilag nagy szerepem ebben a műsorban nem volt, hiszen ez a dzsembori egy kicsit statikus dolgokból áll. Azt hiszem, itt az a lényeg, hogyan énekelnek a fiatalok” - fogalmazott Béri László, az ÓMI Zenés Színház művészeti vezetője.
Ezt követően a Boogie Woogie Zongoratrió lendületes koncertje varázsolta el a közönséget, majd a Miskolc Dixieland Band műsorát élvezhették. Az ÓMI-sok minden együttessel közösen elénekeltek egy-két számot. Az estét a Party Max közel egyórás fellépése zárta, immár az Adorján Lajos teremben.
„Már-már a dzsessz határait súroljuk, szoktam mondani viccesen. Én örülök neki, mivel Tibiék a dzsessz-vonalat erőltették annak idején, és a Benkó Dixielandre való tekintettel mindig viszünk bele egy pici dzsesszt. Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy ez egy rétegzene, ezért próbáljuk meg populárissá tenni. Minden évben hozunk híres hazai előadókat, és beleviszünk egy kis rockot is, mivel ezen a környéken nagyon szeretik a rockzenét” - mondta Dancsok Tamás, főszervező.
Szombaton a Gyártörténeti Emlékparkban folytatódott a program. Délután négytől a Makovics Sextet kezdett, majd a Papa Jazz Sevent, a Jármai Edit Quintetet és a Guca Partyzanst láthatta a közönség. Az este sztárvendége Ganxsta Zolee és a Kartel volt, tőlük merőben szokatlan produkcióval.
„Ez a dzsesszverzió már nagyon régen kialakult. Volt igény, hogy tudnánk-e olyat csinálni, hogy ugyanazokat a dalokat, ugyanazokkal a szövegekkel – tehát maradhat aljasban a szöveg – a zenét úgy átkonvertálni. Dzsesszes hangzásra átírni ezeket a dalokat. Felismerhetőek maradnak, amik eredetileg szólnak a lemezen, a koncerteken. Érdekes feladat volt, megcsináltuk” - mondta Ganxsta Zolee.
A jubileumi dzsesszparádé tehát színes produkciókat vonultatott fel, a szervezők pedig szokás szerint igyekeztek kibővíteni a műfaji kereteket, hogy minél több embert elérjenek.
Forrás: www.ozd.hu